Trochę chemii, trochę fizyki, trochę techniki … - praca metodą projektu na lekcjach chemii w klasie VIII.
Ciągle gonimy z realizacją podstawy programowej. Kartkówka pogania kartkówkę, klasówka klasówkę. Coraz mniej czasu mamy na działania praktyczne, bo przecież program nauczania …. widmo zbliżającego się egzaminu ósmoklasisty … itd.
W każdej dziedzinie niezwykle istotne są hasła: wdrażaj, inspiruj, doradzaj. I poszliśmy za ciosem. Pani od chemii rzuciła nam hasło: zaprojektuj schemat do badania przewodnictwa elektrycznego ciał stałych – ale nie taki kupiony – wykonany samodzielnie. Zostawiliśmy książki, zeszyty, tablicę. Naszym zadaniem było wyszukanie jak największej liczby metali i niemetali, aby pokazać, które substancje przewodzą prąd, a które nie. Ile żarówek przepalonych …. (wybaczcie rodzice), ile pociętych metali kolorowych (dobrze, że mama nie wie o tym srebrnym pierścionku), i to lutowanie, klejenie…. Aleeeeeeeeeeeeeee UDAŁO SIĘ!. Działa! Wcale łatwo nie było, ale efekt oceńcie sami …
#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci @Laboratoriaprzyszlosci