Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Mochowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.spmochowo.szkolnastrona.pl.
Data publikacji strony internetowej: 2016-09-22.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-09-03.
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych
Na stronie internetowej znajduje się mapa strony. Istnieje możliwość powiększenia czcionki oraz zmiany kontrastu spełniające wymogi standardu WCAG 2. Zastosowano ułatwienie w postaci wpisania wyszukiwanej frazy. Strona jest częściowo dostosowana, jednak filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych, zdjęcia z wydarzeń nie posiadają pełnych opisów alternatywnych, dokumenty w PDF nie są dokumentami edytowalnymi, część plików nie jest dostępnych cyfrowo.
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-09-22.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Edyta Gabrychowicz, e-mail: spjp2mochowo@wp.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 242763182. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Informacje na temat procedury odwoławczej
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Do budynku szkoły prowadzą 2 wejścia: jedno - od strony hali sportowej, drugie - od strony dziedzińca (wejście główne). Do każdego prowadzą schody z podjazdem dla osób niepełnosprawnych.
Na każdym poziomie znajduje się korytarz. Portiernia, w której dyżurują pracownicy odpowiedzialni za udzielenie informacji, znajduje się po lewej stronie przy drzwiach wejścia głównego.
Osobom niepełn. zapewniono dostęp do wszystkich pomieszczeń użytkowych, do pomieszczeń na piętrze można dostać się z pomocą windy osobowej oraz schodołazu.
Toaleta dla osób niepełn. znajduje się na piętrze przy stołówce szkolnej. Placówka dysponuje oddzielnym pomieszczeniem dla niepełn. z bieżącym dostępem do wody ciepłej i zimnej oraz leżanką.
Każde schody wyposażono w dodatkowe barierki. Przed budynkiem szkoły na parkingu wyznaczono miejsce parkingowe, wstęp do budynku mają osoby korzystające z pomocy psa asystującego.
Zapewniono możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego, po wcześniejszym zgłoszeniu potrzeby.