W listopadzie klasa ósma przez dwa tygodnie realizowała projekt pt. „Reklama książki”.
Jego celem było zaprezentowanie zalet wybranego utworu literackiego i zachęcenie do jego przeczytania poprzez stworzenie skutecznej reklamy w formie plakatu wykonanego dowolną techniką. Projekt był realizowany w trzyosobowych grupach. Poprzedzony został zajęciami lekcyjnymi, podczas których uczniowie obejrzeli różne rodzaje reklam, dyskutowali nad ich pomysłowością i oddziaływaniem na odbiorców oraz ich wpływem na życie współczesnego człowieka. Następnie zostali podzieleni na grupy, zapoznani z zadaniami i kryteriami oceny projektu.
Dnia 27. listopada grupy zaprezentowały swoje prace. Ocenie podlegały: pomysłowość reklamy, estetyka wykonania i współpraca w zespole. Uczniowie wykonali plakaty reklamujące: „Kamienie na szaniec”, „Chłopców z Placu Broni”, „Krime story”, „Opowieści z Narnii” i „Akademię Pana Kleksa”.
Dzięki uczestniczeniu w projekcie uczniowie rozwijali swoje kompetencje czytelnicze, umiejętność rozumienia, wykorzystywania i refleksyjnego przetwarzania tekstów oraz pracy w grupie.
Krajewska Alicja Marta