Klasa II realizuje działania w ramach czytelnictwa dzieci. Od poczatku roku szkolnego podjęła się wielu zadań wykorzystując nowe zbiory biblioteczne.
Wybraliśmy wśród zakupionych książek baśnie i bajki. Działania miały na celu wyrabianie nawyku systematycznego czytania, propagowanie czytelnictwa i zachęcanie do sięgania po dzieła literatury oraz integracja i rozwijanie współpracy z rodzicami.
Zadania realizowane przez kl. II w ramach działań czytelniczych ,,W świecie bajki i baśni''
1. Zapoznanie z nowościami czytelniczymi znajdującymi się w bibliotece szkolnej.
,, Baśnie'' ,, Złota kolekcja bajek'' ,, Kopciuszek'' ,,Królewna Śnieżka i siedmiu krasnoludków''
,,Bajki dla chłopczyków'' ,,Bajki o księżniczkach'',, Lampa Alladyna'' , Bajki o wróżkach'' ,,Kot w butach''
Przez miesiąc uczniowie samodzielnie czytali w domu wybrane fragmenty książek.
2. Kącik czytelniczy w klasie.
Przygotowanie kącika, zgromadzenie pozycji książkowych, zwrócenie uwagi na bajki i baśnie, oglądanie zbioru, przeglądanie, rozmowy przy ilustracjach książkowych.
3.Słuchanie bajek czytanych przez nauczyciela, rodziców.
Odbywało się również słuchanie głośnego czytania w klasie. Nauczyciel lub zaproszony rodzic czytał wybraną bajkę dzieciom.
4. Konkurs wiedzy o książkach - powrót do mądrości z bajek i baśni.
Klasa II przystąpiła do Quizu ze znajomości bajek i baśni. Test polegał na napisaniu tytułu książki, z której pochodził przedstawiany przez kolejnych uczniów cytat, z podpowiedzią graficzną. 6 osób udzielił 100% właściwych odpowiedzi.
5. ,,Mój ulubiony bohater bajki'' - plakaty wykonane dowolną techniką plastyczną.
Uczniowie klasy podzieleni na 4-osobowe zespoły przygotowali plakaty z bohaterami wybranej bajki. Efekty prac dzieci i rodziców zaprezentowane zostały na korytarzu szkolnym.
Realizowany projekt czytelniczy okazał się ciekawą formą, poprzez którą uczniowie mogli po raz kolejny spotkać się z książką. Wymiernym efektem okazała się zwiększona ilość wypożyczeń w bibliotece oraz poprawa jakości czytania przez uczniów, którzy zaczęli traktować czytanie jak ciekawy sposób spędzania czasu.
wychowawca: Renata Wrześniewska