Projekt edukacyjny "W świecie baśni i bajek" w klasie II

     Klasa II realizuje działania w ramach czytelnictwa dzieci. Od poczatku roku szkolnego podjęła się wielu zadań wykorzystując nowe zbiory biblioteczne. 

     Wybraliśmy wśród zakupionych książek baśnie i bajki. Działania miały na celu wyrabianie nawyku systematycznego czytania, propagowanie czytelnictwa i zachęcanie do sięgania po dzieła literatury oraz integracja i rozwijanie współpracy z rodzicami.

 Zadania realizowane przez kl. II  w ramach działań czytelniczych  ,,W świecie bajki i baśni''

1. Zapoznanie z nowościami czytelniczymi znajdującymi się w bibliotece szkolnej.

,, Baśnie'' ,, Złota kolekcja bajek'' ,, Kopciuszek'' ,,Królewna Śnieżka i siedmiu krasnoludków''

,,Bajki dla chłopczyków'' ,,Bajki o księżniczkach'',, Lampa Alladyna'' , Bajki o wróżkach'' ,,Kot w butach''

 Przez miesiąc uczniowie samodzielnie czytali w domu wybrane fragmenty  książek.

2. Kącik czytelniczy w klasie.

Przygotowanie kącika, zgromadzenie pozycji książkowych, zwrócenie uwagi na bajki i baśnie, oglądanie zbioru, przeglądanie, rozmowy przy ilustracjach książkowych.

 3.Słuchanie bajek czytanych przez nauczyciela, rodziców.

 Odbywało się również słuchanie głośnego czytania w klasie. Nauczyciel lub zaproszony rodzic czytał  wybraną bajkę dzieciom.

 4. Konkurs wiedzy o książkach - powrót do mądrości z bajek i baśni.

Klasa II przystąpiła do Quizu ze znajomości bajek i baśni. Test polegał na napisaniu tytułu książki, z której pochodził przedstawiany przez kolejnych uczniów cytat,           z podpowiedzią graficzną. 6 osób udzielił 100% właściwych odpowiedzi.

 5. ,,Mój ulubiony bohater bajki'' - plakaty wykonane dowolną techniką plastyczną.

Uczniowie klasy podzieleni na 4-osobowe zespoły przygotowali plakaty z bohaterami wybranej bajki. Efekty prac dzieci i rodziców zaprezentowane zostały na korytarzu szkolnym.

     Realizowany projekt  czytelniczy okazał się ciekawą formą, poprzez którą uczniowie mogli po raz kolejny spotkać się z książką. Wymiernym efektem okazała  się zwiększona ilość wypożyczeń w bibliotece oraz poprawa jakości czytania przez uczniów, którzy zaczęli traktować czytanie jak ciekawy sposób spędzania czasu.

                                                     wychowawca: Renata Wrześniewska