Wyszukiwarka

10 maja 2018r. - klasa II i III na wycieczce w Warszawie

10 maja 2018r. byliśmy na wycieczce w Warszawie. Najpierw bawiliśmy się w Centrum Nauki Kopernik, później zwiedzaliśmy Starówkę.

Centrum Nauki Kopernik dostarczył nam wiele atrakcji. Z wielkim zainteresowaniem odkrywaliśmy tajemnice nauki. Bardzo podobała nam się wystawa na temat powietrza. Z dużym zaangażowaniem i odwagą przeprowadzaliśmy przeróżne badania i doświadczenia związane z siłą wiatru.

Uczestniczyliśmy również w zajęciach warsztatowych w Majsterni. Naszym zadaniem było skonstruowanie z dostępnych materiałów mini-maszyny latającej. Wykazaliśmy się dużą pomysłowością i prawie każdy nasz „samolot” wzniósł się w powietrze. Po zwiedzeniu wystaw nastał czas na zakup pamiątek i obiad w pobliskim Bistro.

Po obiedzie ruszyliśmy na Starówkę. Idąc Krakowskim Przedmieściem, zobaczyliśmy Pałac Prezydencki, Ławeczkę Chopina, piękne kościoły, kamienice i pomniki, a także Zamek Królewski i Kolumnę Zygmunta. Na Placu Zamkowym zrobiliśmy przerwę na smaczne lody.

Ostatnim punktem wycieczki była przejażdżka Kolejką Staromiejską. Podczas półgodzinnej jazdy podziwialiśmy zabytkową architekturę, pomnik Małego Powstańca, park fontann i pomachaliśmy Syrence Warszawskiej. Bardzo nam się podobała podróż kolejką.

W drodze powrotnej zaliczyliśmy oczywiście McDonald. Wycieczka była bardzo udana; pogoda nam dopisała, zobaczyliśmy piękno stolicy i pomimo zmęczenia, szczęśliwie wróciliśmy do domów.